Waarom recruitment marketing
Als freelance SEA-specialist ben ik gespecialiseerd in het vullen van vacatures voor verschillende functies door middel van recruitment marketing. Door middel van Google of Microsoft Ads worden vacatures effectief gepromoot en wordt jouw talentenpool uitgebreid met potentiële kandidaten. Dit kan via zoek-advertenties, display-advertenties en video-advertenties.
Recruitment marketing via Zoekadvertenties
Google Ads biedt een scala aan tools en functies die perfect zijn voor recruitment marketing. Met zoekadvertenties kunnen we je vacatures prominent weergeven wanneer mensen actief op zoek zijn naar banen in je branche of niche. Door slimme targeting en overtuigende advertentieteksten kunnen we ervoor zorgen dat jouw vacatures opvallen tussen de concurrentie en de juiste kandidaten aantrekken.
“Toen wij SEA ondersteuning nodig hadden, dacht ik gelijk aan Gido. Bij mijn vorige baan bewees hij ruimschoots zijn toegevoegde waarde met zijn Google expertise. Daarnaast schakelt Gido ontzettend snel.”
– Yoteng Pat, Head of marketing en communications Codam & Starred
Recruitment marketing via Display advertenties
Daarnaast kunnen we met Google Display-advertenties jouw vacatures onder de aandacht brengen van potentiële kandidaten die surfen op websites binnen het Google Display of Zoekpartners Netwerk. Door middel van slimme targeting mogelijkheden en de juiste plaatsingen worden de advertenties getoond aan potentiële kandidaten voor de functie.
Recruitment marketing via Video advertenties
Als ervaren SEA freelancer geloof ik sterk in de kracht van recruitment marketing door middel van videoadvertenties op Google Ads. Met boeiende videocontent wordt de aandacht van potentiële kandidaten getrokken en worden ze meer betrokken bij het wervingsproces. Door gerichte targeting kunnen we de advertenties richten op specifieke doelgroepen, waardoor de kans op het aantrekken van gekwalificeerde sollicitanten wordt vergroot. Video campagnes stellen je ook in staat om de bedrijfscultuur en de voordelen van werken bij jouw organisatie extra te benadrukken. Vooral bij jong talent is dit een goede manier.
De grootste voordelen
Een van de grootste voordelen van recruitment marketing via Google of Microsoft Ads is de mogelijkheid om resultaten te meten en campagnes te optimaliseren op basis van accurate data. Ik kan je helpen bij het instellen van conversie tracking en het analyseren van gegevens om inzicht te krijgen in de prestaties van de recruitment marketing campagnes. Op deze manier kunnen we snel de campagne effectiviteit evalueren en optimalisaties doorvoeren op basis van deze inzichten. Dit zal in een hoog tempo zorgen voor betere resultaten.
Alle voordelen op een rij:
Recruitment marketing en retargeting
Heeft een potentiële kandidaat de vacature wel bekeken op de website, maar was deze nog niet klaar om te solliciteren? Dan is er de mogelijkheid om nogmaals te retargeten via Google of Microsoft Ads. Door deze potentiële kandidaat te herinneren aan de vacature en extra te motiveren om actie te ondernemen, wordt de kans op een daadwerkelijke sollicitatie vergroot.
De werkwijze in 5 stappen
De werkwijze in 5 stappen
De werkwijze in 5 stappen
Deze mooie bedrijven gingen je voor
Alle diensten in één overzicht
Bekijk onze partners
Samenwerken om jouw doelstellingen te bereiken?
Zichtbaarheid verhogen
Website bezoekers verhogen
Nieuwe klanten
werven
Leads of verkopen verhogen
Omzet
verhogen
Winst
verhogen
Deze tools zorgen voor jouw succes
Jouw uitdagingen bespreken?
Ik ben benieuwd naar jouw uitdagingen en groeiambities.
Door SEA als digital marketing kanaal in te zetten wordt de omzet en winstgevendheid van jouw onderneming verhoogd en wordt het volledige groeipotentieel benut.