SEA audits

Een grondige evaluatie van jouw Google Ads-account om prestaties te verbeteren en kosten te optimaliseren. Haal het maximale uit je campagnes met een uitgebreide SEA audit.

Wat zijn SEA Audits?

Een SEA Audit is een diepgaande analyse van jouw Google Ads of Microsoft Ads-account. Deze SEA audit is gericht op het identificeren van verbeterpunten en kansen voor optimalisatie. Het omvat een grondige evaluatie van de verschillende onderdelen van SEA zoals Search, Shopping, Display, Video, Demand Gen, App en overige bijbehorende tools die gebruikt worden om het account te verbeteren. De audit kan daarom betrekking hebben op:

  • Website advies
  • Google Analytics en GTM beheer

  • Google Ads, Microsoft Ads of SA360
  • Channable, Producthero (CSS) of Google Merchant Center voor feed management

  • Apple Search Ads voor app-marketing

Waarom dit zo belangrijk is

SEA Audits zijn van cruciaal belang omdat het je in staat stelt de prestaties van je account en campagnes te optimaliseren, je marketingbudget effectief te beheren en het maximale uit de groei van jouw bedrijf te halen. Door de pijnpunten te ontdekken en kansen te zien, kun je de ROI maximaliseren en extra concurrentievoordeel behalen. Tijdens een SEA audit ga ik dus verder dan alleen het evalueren het SEA account.

“We hebben een zeer waardevolle als productieve samenwerking met Gido achter de rug. Hij heeft ons geholpen met verschillende onderdelen voor de online marketing (SEA). Na een zeer uitgebreide audit, hebben we succesvol een in-housing gedaan en versimpeling van de accountstructuur.

Hierna hebben we de samenwerking voortgezet voor trainingen en onderhoud van de accounts. We hebben elke maand op basis van de behoefte en werkzaamheden de specialisatie van Gido ingehuurd. Dit heeft geleid tot groei van de ROI en positieve ontwikkeling van verschillende metrics binnen de Google Ads accounts.

Ik zou Gido iedereen aanraden. Hij is een ware specialist die kundig en geduldig te werk gaat en als een verlengstuk van je team voelt. Hierom zetten we hem vaak nog in voor spoedopdrachten of vooral als we freelance werkzaamheden hebben.”

– Nitin Jagesser, Digital marketing manager TransIP & team.blue

De componenten

Bovenstaand zijn al een groot aantal tools benoemd. Wanneer we enkel en alleen binnen Google of Microsoft Ads kijken valt de focus op onderstaande:

  • Doelen en budgetten
  • Account set-up
  • Campagnetypes en strategie
  • Advertenties, items en landingspagina’s
  • Zoekwoord management
  • Advertenties & items
  • Online en offline conversie tracking (soft en hard conversies)

  • Automatisering zoals biedstrategieën en scripting
  • Feed management en product management
  • Doelgroep management (1th-3th party)

De voordelen en doelen

Door een SEA Audit uit te voeren, kun je de efficiëntie van je Google of Microsoft campagnes verbeteren en je marketingbudget effectiever inzetten. Denk hierbij aan extra website bezoekers, het verlagen van kosten of het verhogen van leads, verkopen, omzet of winst. Daarbij hebben multinationals soms zelf als doel om het marktaandeel te vergroten.

Een Audit is met name interessant om je online advertentiecampagnes te optimaliseren, wanneer je niet de interne expertise hebt om dit zelf uit te voeren. Daarnaast wordt het ook vaak gedaan om de huidige partner scherp te houden en om te kijken vanuit een ander marketing oogpunt. Met een uitgebreide Google en Microsoft Ads Audit leg je de basis voor langdurig succes binnen jouw digital marketing en SEA strategie.

De werkwijze in 5 stappen

De werkwijze in 5 stappen

De werkwijze in 5 stappen

Partners zeggen het volgende

“Inmiddels werk ik al een aantal jaar met Gido en het is een hele betrouwbare, goede specialist. Altijd netjes op tijd en zeer punctueel. Zeker een aanrader om een samenwerking met Gido op te starten.”

Eline Oudolf, Eigenaar

“Onze SEA-marketing en online groeistrategie worden sinds 2021 begeleid door Gido. Zijn snelle handelen, vooruitziende blik en gebruik van de nieuwste trends op het gebied van SEA heeft onze marketingafdeling aanzienlijk versterkt. Zijn expertise en proactieve aanpak onderscheiden hem als een uitstekende en meedenkende marketingspecialist.”

Rutger Diemel, Eigenaar

“I recommend Gido for his outstanding work in helping our company improve its digital marketing efforts. Gido has been working with us for the past two years. During that time, he helped us develop and execute a comprehensive digital marketing strategy that has significantly improved website traffic, lead generation, and brand awareness.

He is highly skilled and experienced, can understand our business and industry quickly, and has developed a tailored strategy aligned with our goals and budget.
What I appreciate most about working with Gido is his commitment to communication and transparency. He regularly updates our campaigns and is always available to answer questions or provide guidance. Since working with Gido, we’ve seen a significant improvement in our lead generation. I recommend Gido to any business looking to improve their digital marketing efforts.”

Liudmila Dobiliene, CCO

“Ik heb het samenwerken met Gido altijd als erg prettig ervaren. Hij zoekt waar mogelijk de synergie op met andere kanalen zoals SEO om SEA niet vanuit een afgesloten kanaal te bekijken. Hij versterkt met deze werkwijze zowel SEA, maar ook levert hij inzichten aan andere afdelingen welke ze kunnen gebruiken in hun kanalen. Zo versterkt Gido niet enkel het SEA kanaal, maar zorgt er ook voor dat andere kanalen beter kunnen presteren.”

Tim Jansen, Sr. digital marketing consultant

“Toen wij SEA ondersteuning nodig hadden, dacht ik gelijk aan Gido. Bij mijn vorige baan bewees hij ruimschoots zijn toegevoegde waarde met zijn Google expertise. Daarnaast schakelt Gido ontzettend snel.”

Yoteng Pat, Head of marketing & communications

“Ik heb het genoegen gehad om op verschillende momenten met Gido samen te werken, als collega bij PHD (mediabureau) en met name tijdens mijn tijd bij TransIP. Gido leverde ons waardevolle trainingen en speelde een essentiële rol bij het doeltreffend structureren van ons account. Zijn bijdrage in onze search strategie in een zeer competitieve markt heeft ons enorm geholpen en resulteerde in aanzienlijke groei van ons marktaandeel. Daarnaast bracht hij vernieuwende en innovatieve ideeën in en dacht ook actief mee over de structuur en content van onze landingspagina’s.

Ik kan Gido ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar professionele training of een marketeer die niet alleen constructief meedenkt, maar ook nieuwe perspectieven en ideeën aanbrengt. Bovendien was de samenwerking ook heel erg gezellig!”

Emke de Vries, Digital marketing specialist

“Ik werk al een aantal jaar samen met Gido en dat gaan we zeker nog even doorzetten! Hij komt zijn afspraken na en werkt resultaatgericht. Hij kijkt daarbij goed naar de klant en denkt echt mee. Samen hebben we al veel mooie resultaten mogen behalen in advertising.”

Rafaella Heuvelmans, Eigenaar

“In mijn samenwerking met Gido bij VodafoneZiggo heeft hij zich bewezen als een gedreven specialist in zoekmachine advertenties. Zijn inbreng in campagne management en stakeholdermanagement was effectief en doelgericht. Gido toonde een goed begrip van onze behoeften en wist deze efficiënt in de praktijk te brengen. Zijn werk was een waardevolle bijdrage aan ons team. Ik zou Gido aanbevelen voor projecten die deskundigheid in digitale marketing vereisen.”

Lamar Qayoumi, Senior media specialist

“YALA luxury canvas lodges maakt al enkele jaren gebruik van de diensten van Gido. Aanvankelijk deden we dit via het bureau waar Gido werkte, maar toen hij zijn eigen onderneming startte, was het voor ons vanzelfsprekend om met hem mee te gaan. Zijn diepgaande kennis van SEA is indrukwekkend, maar voor ons was de kern van onze samenwerking Gido’s vermogen om razendsnel inzicht te krijgen in onze uitdagingen en direct bruikbare kennis en ideeën te presenteren. Dit maakt Gido niet alleen een voortreffelijke sparringpartner, maar ook een allround specialist die perfect aansluit op onze behoeften.”

Sven Lassche, Business Unit Manager

“Sinds de start van onze samenwerking is de strategie rondom onze Google Ads aanpak strakker geworden. Gido doet wat hij belooft en levert op basis van afgestemde doelen. Ik waardeer zijn proactieve, flexibele en kritische houding. Hij stelt vraagtekens bij wat ik hem vraag en weet hiermee onze aanpak naar een nieuw niveau te tillen.”

Maartje van Paassen , Sr. performance marketeer

“We hebben een zeer waardevolle als productieve samenwerking met Gido achter de rug.
Hij heeft ons geholpen met verschillende onderdelen voor de online marketing (SEA). Na een zeer uitgebreide audit, hebben we succesvol een in-housing gedaan en versimpeling van de accountstructuur.

Hierna hebben we de samenwerking voortgezet voor trainingen en onderhoudt van de accounts. We hebben elke maand op basis van de behoefte en werkzaamheden de specialisatie van Gido ingehuurd. Dit heeft geleid tot groei van de ROI en positieve ontwikkeling van verschillende metrics binnen de Google Ads accounts.

Ik zou Gido eenieder aanraden. Een ware specialist die kundig en geduldig te werk gaat en niet als een externe maar juist verlengstuk van je team voelt. Hierom zetten we hem vaak nog in voor spoedopdrachten of vooral als we freelance werkzaamheden hebben.”

Nitin Jagesser, Digital marketing manager
Gido Zuijdgeest

Digital marketing consultant

Heeft jouw bedrijf groeiambities?

Digital marketing voor groeibedrijven

Deze mooie bedrijven gingen je voor

Samen jouw online groei een boost geven?

Alle diensten in één overzicht

Samenwerken om jouw doelstellingen te bereiken?

Zichtbaarheid verhogen
Website bezoekers verhogen

Nieuwe klanten
werven

Leads of verkopen verhogen

Omzet
verhogen

Winst
verhogen

Deze tools zorgen voor jouw succes

Jouw uitdagingen bespreken?

 

Ik ben benieuwd naar jouw uitdagingen en groeiambities.

Door SEA als digital marketing kanaal in te zetten wordt de omzet en winstgevendheid van jouw onderneming verhoogd en wordt het volledige groeipotentieel benut.

 

Gido Zuijdgeest

Digital Marketing Consultant