Wat zijn SEA Audits?
Een SEA Audit is een diepgaande analyse van jouw Google Ads of Microsoft Ads-account. Deze SEA audit is gericht op het identificeren van verbeterpunten en kansen voor optimalisatie. Het omvat een grondige evaluatie van de verschillende onderdelen van SEA zoals Search, Shopping, Display, Video, Demand Gen, App en overige bijbehorende tools die gebruikt worden om het account te verbeteren. De audit kan daarom betrekking hebben op:
Waarom dit zo belangrijk is
SEA Audits zijn van cruciaal belang omdat het je in staat stelt de prestaties van je account en campagnes te optimaliseren, je marketingbudget effectief te beheren en het maximale uit de groei van jouw bedrijf te halen. Door de pijnpunten te ontdekken en kansen te zien, kun je de ROI maximaliseren en extra concurrentievoordeel behalen. Tijdens een SEA audit ga ik dus verder dan alleen het evalueren het SEA account.
“We hebben een zeer waardevolle als productieve samenwerking met Gido achter de rug. Hij heeft ons geholpen met verschillende onderdelen voor de online marketing (SEA). Na een zeer uitgebreide audit, hebben we succesvol een in-housing gedaan en versimpeling van de accountstructuur.
Hierna hebben we de samenwerking voortgezet voor trainingen en onderhoud van de accounts. We hebben elke maand op basis van de behoefte en werkzaamheden de specialisatie van Gido ingehuurd. Dit heeft geleid tot groei van de ROI en positieve ontwikkeling van verschillende metrics binnen de Google Ads accounts.
Ik zou Gido iedereen aanraden. Hij is een ware specialist die kundig en geduldig te werk gaat en als een verlengstuk van je team voelt. Hierom zetten we hem vaak nog in voor spoedopdrachten of vooral als we freelance werkzaamheden hebben.”
– Nitin Jagesser, Digital marketing manager TransIP & team.blue
De componenten
Bovenstaand zijn al een groot aantal tools benoemd. Wanneer we enkel en alleen binnen Google of Microsoft Ads kijken valt de focus op onderstaande:
De voordelen en doelen
Door een SEA Audit uit te voeren, kun je de efficiëntie van je Google of Microsoft campagnes verbeteren en je marketingbudget effectiever inzetten. Denk hierbij aan extra website bezoekers, het verlagen van kosten of het verhogen van leads, verkopen, omzet of winst. Daarbij hebben multinationals soms zelf als doel om het marktaandeel te vergroten.
Een Audit is met name interessant om je online advertentiecampagnes te optimaliseren, wanneer je niet de interne expertise hebt om dit zelf uit te voeren. Daarnaast wordt het ook vaak gedaan om de huidige partner scherp te houden en om te kijken vanuit een ander marketing oogpunt. Met een uitgebreide Google en Microsoft Ads Audit leg je de basis voor langdurig succes binnen jouw digital marketing en SEA strategie.
De werkwijze in 5 stappen
De werkwijze in 5 stappen
De werkwijze in 5 stappen
Deze mooie bedrijven gingen je voor
Alle diensten in één overzicht
Bekijk onze partners
Samenwerken om jouw doelstellingen te bereiken?
Zichtbaarheid verhogen
Website bezoekers verhogen
Nieuwe klanten
werven
Leads of verkopen verhogen
Omzet
verhogen
Winst
verhogen
Deze tools zorgen voor jouw succes
Jouw uitdagingen bespreken?
Ik ben benieuwd naar jouw uitdagingen en groeiambities.
Door SEA als digital marketing kanaal in te zetten wordt de omzet en winstgevendheid van jouw onderneming verhoogd en wordt het volledige groeipotentieel benut.